© Corry & Hans
Corry & Hans
Disneyland Paris, eerst Euro Disney Resort en nog later Disneyland Resort Paris, is een attractiepark- en recreatiecomplex in Marne-la- Vallée, een stad in de banlieue van de Franse hoofdstad Parijs. Het park ligt ongeveer 32 kilometer ten oosten van het centrum van Parijs en ligt voor het grootste gedeelte in de Franse gemeente Chessy, in het departement Seine-et-Marne.
Disney
2 - 4 maart 2022
Woensdag 2 maart Om kwart over 4 vertrokken en na een rustige rit, met een koffiepauze onderweg, om half 9 aangekomen in hotel Santa Fe . Na de corona check en inchecken, via hotel Cheyenne naar het park gelopen, waar we om 9 uur door de poort gingen. In Frontierland eerst naar de de snelle achtbaan Big Thunder Mountain gegaan, waar de wachttijd op dat moment nog geen 5 min. was. Nova vond de rit, met name het donkere gedeelte, toch wel spannend. Hierna naar Adventureland gewandeld voor een rit in de Pirates of the Caribbean . Vanzelfsprekend konden door de dag heen de diverse foto’s met bekende Disney figuren zoals: Balou de Beer, Tijgertje, Knorretje en Tweedle Dee & Dum niet ontbreken. Na de lunch het doolhof van Alice in Wonderland doorkruist en vervolgens in Discoveryland naar Buzz Lightyear Laser Blast . Na de parade, welke om half 6 begon, gegeten bij restaurant Plaza Gardens en vervolgens nog diverse attracties aangedaan, waaronder Autopia . Na Disney Illuminations (grote licht- en vuurwerkshow bij het kasteel) teruggewandeld naar het hotel en onderweg in Disney Village nog diverse winkels bezocht. Nadat we om 9 uur vermoeid op de kamer aankwamen, hebben we na nog een koffie onze bedden opgezocht. Donderdag 3 maart Vroeg opgestaan en nadat Nova haar Frozen jurk en Yara haar Jessie jurk hadden aangetrokken, gingen we om half 8 ontbijten. Na het ontbijt naar Walt Disney Studios Park gegaan en als eerste in de Cars Quatre Roues Ralley gegaan. Hierna naar de Place de Rémy, waar we in de Bistrot chez Rémy de attractie Ratatouille hebben bezocht. Na een ritje in de Slinky Dog Zigzag Spin sloot Michelle alvast aan in de rij voor een foto met Olaf, waarbij Hans Yara en Nova meenam naar de meet en greet met Bruce Lightyear en vervolgens Jessie. Na het fotomoment met Olaf zijn we naar de we naar een Mickey Mouse show gegaan, waarna we na nog enkele attracties overstaken naar het Disneyland Park. Na de lunch in café Hyperion in Videopolis in de naastgelegen Buzz Lightyear Laser Blast gegaan en na de Dombo vliegtuigjes en Dombo trein, Pirates of the Caribbean en Big Thunder Mountain wilden de meiden geschminkt worden bij het kasteel, alvorens we naar de meeting met Mickey Mouse gingen. Na nog een fotomoment met Goofy hebben we wederom gegeten bij restaurant Plaza Gardens . Na het eten wilden de kids nogmaals in Buzz Lightyear Laser Blast en via Orbitron Flying Machines om 8 uur een deel van de lichtshow, welke op het kasteel geprojecteerd werd, gezien. In de winkels op Main Street en Disney Plaza gezocht naar kadootjes voor Yara, Nova, Gianluca en Giuliani, waarna we naar ons hotel zijn gegaan. Vrijdag 4 maart Laatste dag in Disneyland. Nadat we de koffers vooraf al in de auto hadden gezet, zaten we wederom om half 8 aan het ontbijt. Hierna naar het park gewandeld waarbij we direct konden instappen in Big Thunder Mountain , en vervolgens doorgegaan naar Peter Pan en nogmaals de Buzz Lightyear Laser Blast . Na nog een boottocht in de Pirates of the Caribbean wilden we gaan lunchen, maar onderweg startte de parade vanwege het 30 jarig bestaan van Disneyland Parijs. Na de parade geluncht bij Au Chalet de la Marionnette en enigzins vermoeid van de intensieve dagen, richting de attractie van Aladdin gewandeld. Onderweg nog enkele fotomomenten met verschillende Disney figuren, waaronder Minnie Mouse. hierna nogmaals naar de parade gegaan, waar we helemaal vooraan stonden. Via Frontierland richting de uitgang gelopen, en rond 6 uur gegeten bij McDonalds in Disney Village. Hierna teruggewandeld naar hotel Santa Fe waar we de foto’s hebben gekocht en vervolgens rond kwart over 7 uur de auto gepakt en richting huis gereden. Onderweg bij Parijs nog vertraging gehad, waarna we om kwart voor 12 thuiskwamen van deze 3 fantastische dagen.